“Izumili smo sustav za obradu zemlje koji ore, u principu, bez traktora. Zasad, kako je krenulo i što ćemo napraviti, za traktorom najvjerojatnije neće biti niti potrebe, jer je riječ o tri jedinice koje sinkronizirano obrađuju polje bez ikakvog traktora”, kazao je Palić.
Objasnio je potom da izraz “printanje” dolazi od principa kojim se printalo prije nego što su u upotrebu došli laserski printeri:
“Postoje jedinice sa strane koje navode središnju jedinicu koja kod printera printa tekst. Ovdje ta središnja jedinica obrađuje polje, s time da ih navode bočne jedinice. Bočne jedinice se usidravaju na bokove polja, svaka u prijestupni red.”
“Središnja jedinica obrađuje s nastavkom koji joj damo na obradu, pogonjena, vučena sajlama bočnih jedinica i elektromotorima, što je najvažnije, da se ne zagađuje zemlja, na energetski puno učinkovitiji način”, kazao je.
“Do ovoga sam došao slučajno, kad sam gledao jednu emisiju gdje traktor prelazi preko polja. Ti traktori kod nas su stari, puno dime, ne možemo reći da je to ekološka proizvodnja kad traktor toliko dimi”, primijetio je.
“Ovdje nema nikakvog zagađenja. To su baterije, elektromotori”, dodao je.
Isprva bi se, rekao je, upravljalo daljinskim upravljačem, svojevrsnim “joystickom”, dok bi se poslije, smatra, razvilo upravljanje mobitelom, poput aplikacija za parkiranje.
“Stajali biste sa strane u odijelu i upravljali obrađivanjem polja”, opisao je.
Objasnio je i u kojoj je fazi njegov izum:
“Trebalo mi je godinu dana dok sam se počeo informirati koliko je to tehnički ostvarivo… Pričao sam s puno inženjera, s ljudima iz struke koji se bave poljoprivrfedom, da kažu koliko je to izvedivo. S vremenom sam se povezao i s Poljoprivrednim fakultetom i s njihovim stručnjacima koji su rekli da takvo što stvarno treba napraviti. Paralelno sam se išaoi informirati postoji li takvo što u svijetu, koliko bi se to moglo patentirati.”
Rekao je da su patent već dobili na razini Hrvatske i da su sada u procesu zaštite i na međunarodnoj razini. Objasnio je potom koliki je to sustav i koje su mu još prednosti.
“Pokušajmo ga usporedtii s vozilom manjim od smarta, jer unutra ne treba biti putnika. Može se staviti na svaku prikolicu, u kombi ili u malim kontejnerima dostaviti u neko selo”, kazao je.
Rekao je da se s takvom prikolicom može ići i na autoput, dok je za traktor, kako je rekao, potrebno puno veće vozilo za transport, a nakon upotrebe, sustav bi se punio električnom energijom “na utičnicu”.